Nasz wydział został partnerem merytorycznym kampanii społecznej koniec zabawy w chowanego. Zachęcamy do zapoznania się z materiałami przygotowanymi przez kampanię, w tym wypowiedzią dr hab. Anna Szuster-Kowalewicz, prof. UW, która jest jednym z jej ekspertów.
O kampanii:
Jesteś mamą i zastanawiasz się czy zabrać dziecko ze sobą w miejsce publiczne?
Galeria handlowa, a może park powodują dreszcze i wycofanie się?
Rzadziej uczestniczysz w Mszy Świętej bo wiesz, że gdy karmisz dziecko piersią niektórzy patrzą na ciebie nieprzychylnie?
Nie wychodzisz tak często jak dawniej do restauracji, unikasz publicznych miejsc?
Zapewne obawiasz się czy będziesz mogła nakarmić dziecko piersią, jeżeli zajdzie taka potrzeba?
A może nie wypada i trzeba się gdzieś… schować?
Kampania społeczna „Koniec zabawy w chowanego” podjęła się opracowania Vademecum kultury karmienia piersią w miejscach publicznych dla mam i otoczenia. Podpowiadają mamom, które mogą swobodnie karmić piersią w przestrzeni publicznej, jak się zachowywać w różnych sytuacjach, które je mogą spotkać. Jak zarządcy, właściciele mogą stworzyć w swoich obiektach przyjazną atmosferę dla mam. Starają się też pomóc pozostałej części społeczeństwa zrozumieć czego potrzebują i oczekują od otoczenia mamy karmiące piersią.
Inicjatorem i fundatorem kampanii społecznej „Vademecum Kultury Karmienia Piersią w Miejscach Publicznych” pod hasłem „Koniec zabawy w chowanego”, jest NutroPharma właściciel marki Femaltiker, preparatu, który wspomaga karmienie piersią i którego skuteczność została
potwierdzona w badaniu klinicznym.
potwierdzona w badaniu klinicznym.
Partnerami merytorycznymi są: Centrum Nauki o Laktacji im. Anny Oslislo, Fundacja Promocji Karmienia Piersią, Fundacja Bank Mleka Kobiecego, Fundacja Kraina Mlekiem i Miłością Płynąca, Fundacja Rodzić po Ludzku, Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Patronem medialnym jest Radio Kolor, M jak Mama oraz portal dla rodziców dzidziusiowo.pl. Partnerami kampanii są Blue City, Spinx oraz Centrum Opatrzności Bożej.
Data publikacji: 23 maja 2018