Komorowska Ewa
Pracuje jako menadżerka projektu PolkaNorski, badającego rozwój umiejętności językowych i wiedzy o świecie polsko-norweskich dzieci wielojęzycznych i ich jednojęzycznych rówieśników w Polsce i w Norwegii.
Jest członkinią zespołu badawczego MultiLADA.
Jej dotychczasowe zainteresowania badawcze dotyczyły nauczania języka polskiego jako obcego, wielojęzyczności z językiem polskim oraz badań emigracji polskiej w świecie.
Wybrane publikacje naukowe:
Komorowska E.(2019): Trudności (samo)oceny w nauczaniu języka polskiego jako obcego w biznesie, [w:] „Neofilolog” 53/1, s. 117-127.
… (2018): Podręczniki do nauczania jpjo w kształceniu biznesowym, [w:] Achtelik A., Graboń K. (red.), Polonistyka na początku XXI wieku. Diagnozy, koncepcje, perspektywy. Tom V: W kręgu (glotto)dydaktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
… (2016): Internacjonalizmy w nauczaniu języka polskiego jako obcego w biznesie na najniższych poziomach zaawansowania, [w:] Janowska I., Gębal P. E., O lepsze jutro studiów polonistycznych w świecie. Glottodydaktyka polonistyczna dziś, Księgarnia Akademicka, Kraków