Święcicka Małgorzata

Obszar zainteresowań: psychologia kliniczna dziecka, a zwłaszcza problematyka ADHD: heterogeniczność zaburzenia, relacje w rodzinach dzieci z ADHD, problemy motywacyjne dzieci z ADHD.
Najważniejsze publikacje:
Święcicka, M. (2005) Uwaga, samokontrola, emocje. Psychologiczna analiza zachowań dzieci z zaburzeniami uwagi. Warszawa: Wydawnictwo Paradygmat.
Święcicka M., Matuszewski A., Woźniak M. (2008). Patterns of inattention in children: Findings from the inattention checklist for teachers. Polish Psychological Bulletin, 39, 19-28.
Święcicka, M. (2008). Zaburzenia rozwoju dzieci z perspektywy neuropoznawczej teorii samoregulacji D. Derryberry’ego. W: M. Zalewska (red.), Zaburzenia rozwoju dziecka z perspektywy relacji. Warszawa: Wydawnictwo Emu.
Gambin, M., Święcicka, M. (2009). Relation between response inhibition and symptoms of inattention and hyperactivity –impulsivity in children. British Journal of Clinical Psychology, 48, 425-430.
Święcicka, M. (2011). Psychoterapia dzieci z trudnościami w uczeniu się. W: L. Grzesiuk, H. Suszek (red.), Psychoterapia. Problemy pacjentów. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Eneteia.
Święcicka, M. (2011). Skale szacunkowe dla rodziców i nauczycieli jako narzędzia diagnozy w psychologii klinicznej dziecka. W.: M. Święcicka (red.) Metody diagnozy w psychologii klinicznej dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Paradygmat.
Gambin, M., Święcicka, M. (2012). Construction and validation of Self-Efficacy Scale for early school-aged children. European Journal of Developmental Psychology, 9, 723-729.
Granty:
Kierowanie grantem NCN nt.: Praktyki rodzicielskie rodziców dzieci z objawami ADHD. Związki z przekonaniami rodziców oraz obrazem zaburzenia dziecka.
Zajęcia specjalizacyjne dla specjalizacji psychologia kliniczna dziecka:
- Zaburzenia rozwoju dzieci – podejście neuropoznawcze – wykład specjalizacyjny
- Ćwiczenia stażowe z psychologii klinicznej dziecka
Opieka nad pracami magisterskimi
Zajęcia dla studiów podyplomowych Diagnoza kliniczna dziecka i jego rodziny:
- Teorie psychopatologii – perspektywa poznawczo-interakcyjna
- Diagnoza dzieci z ADHD i z zaburzeniami zachowania
- Diagnoza dzieci ze specyficznymi trudnościami szkolnymi
- Diagnoza w toku terapii dziecka
Zajęcia dla studiów podyplomowych psychologia sądowa:
- Zaburzenia rozwoju dezorganizujące funkcjonowanie szkolne i społeczne dziecka
Zajęcia dla studiów podyplomowych Rehabilitacja dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
- Metody pracy z dziećmi z ADHD
Działalność organizacyjna:
Kierownik Katedry Psychologii Klinicznej dziecka i Rodziny
Przewodnicząca Komisji Rady Wydziału Psychologii UW ds nagród i odznaczeń
Członek Komisji Rady Wydziału Psychologii UW ds oceny wyników badań BST i BW
Przewodnicząca komitetu organizacyjnego cyklicznie, co dwa lata organizowanych Konferencji Naukowych Psychologii Klinicznej Dziecka
Przewodnicząca Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
..