Sekcja IT
Instrukcja obsługi wydziałowego xero na parterze [pdf]
W celu założenia indywidualnego konta oraz konfiguracji komputera stacjonarnego/laptopa do możliwości drukowania, prosimy o uprzedni kontakt na adres mailowy admin@psych.uw.edu.pl
Xero dostępne jest jedynie dla naukowców i doktorantów Wydziału Psychologii
GODZINY PRACY SEKCJI:
Poniedziałek – piątek
8:00 – 16:00 (wieczorny dyżur do godz. 20:00)
HELPDESK SEKCJI IT
e-mail: admin@psych.uw.edu.pl
tel. 22 55-49-737; 22 55-49-727
SPRAWY ZWIĄZANE Z USOSWEB
e-mail: usosweb@psych.uw.edu.pl
tel. 22 55-49-735
pok. 46
Michał Broniarz – kierownik sekcji
Bartosz Markowski
pok. 56
Maciej Kot
Michał Szałata
pok. 48 – promocja i komunikacja
Sebastian Gilewski
PL UWAGA! Od maja 2022 wszystkie prośby o kody licencyjne proszę wysyłać na adres licencje@psych.uw.edu.pl – pozwala to na częściową automatyzację procesu wysyłania kodów.
W celu otrzymania dostępu do programu proszę wypełnić właściwą formułkę i wysłać ją na adres licencje@psych.uw.edu.pl używając adresu w domenie UW (np. @student.uw.edu.pl):
EN Attention! From May 2022 all requests for license codes please send to licencje@psych.uw.edu.pl – this allows for partial automation of the codes sending process.
In order to receive access to appropriate software please write an email to licencje@psych.uw.edu.pl from your official UW address (eg. @student.uw.edu.pl) and paste the following text into your email adding your details:
Poczta dla pracowników i doktorantów
(…@psych.uw.edu.pl)
Obsługiwana jest na wydziale.
Działa pod kontrolą systemu gmail.
Logowanie przez gmail.com
Login: pełny adres email
Poczta studencka
(…@student.uw.edu.pl)
Jest usługą dostępną dla wszystkich studentów UW.
Nie jest obsługiwana przez Ośrodek Komputerowy na wydziale.
Z problemami i pytaniami dotyczącymi poczty studenckiej należy zwracać się bezpośrednio do helpdesku poczty studenckiej:
Krakowskie Przedmieście 26/28
budynek d. Centrum Informatycznego, p. 105
tel. 22 55 20836, 22 55 22005
e-mail: pocztastudent@adm.uw.edu.pl
lub skorzystać z informacji zawartych na portalu poczty studenckiej google.uw.edu.pl
Poniższa strona dotyczy wypożyczania sprzętu komputerowego na zajęcia dydaktyczne. W celu znalezienia instrukcji zakupu sprzętu komputerowego dla pracowników naukowych proszę przejść na stronę Dla pracowników
Jak zamówić sprzęt na zajęcia?
Laboratorium Aparatury stanowi zaplecze techniczne do prowadzonej na Wydziale Psychologii dydaktyki. Jego pracownicy zajmują się m.in. urządzeniami elektronicznymi wykorzystywanymi do zajęć: projektorami multimedialnymi, sprzętem do prezentacji audiowizualnych, nagłośnieniem itd.
W dziale aparatury można zamówić laptopa, projektor, dyktafon na potrzeby zajęć dydaktycznych prowadzonych na Wydziale. Pierwszeństwo mają zawsze stałe zamówienia które wykładowcy składają na dany semestr.
Poniżej tabela przedstwaiająca stałe wyposażenie sal dydaktycznych:
Nr sali | Projektor | Nagłośnienie | Komputer |
aula | ∗ | ∗ | ∗ |
1 | ∗ | ∗ | ∗ |
8 | ∗ | ∗ | ∗ |
16 | ∗ | ∗ | |
54 | ∗ | ||
74 | ∗ | ∗ | ∗ |
92 | ∗ | ∗ | |
93 | ∗ | ∗ | ∗ |
94 | ∗ | ∗ | ∗ |
98 | ∗ | ∗ | ∗ |
128 | ∗ | ||
303 | ∗ | ||
404 | ∗ | ∗ | |
405 | ∗ | ∗ | ∗ |
406 | ∗ | ||
407 | |||
408 | ∗ | ∗ | ∗ |
412 | ∗ | ∗ | |
421 | ∗ | ∗ | ∗ |
Sale w których projektory są zamontowane na stałe, potrzeba tylko laptopa, to aula, 1, 8, 54, 74, 92, 93, 94, 98, 128, 303, 404, 405, 406, 408, 412, 421. Jeżeli chcą Państwo zamówić sprzęt na zajęcia, prosimy najpierw o uważne zapoznanie się z informacjami poniżej.
Laptop i/lub projektor do sali można zamawiać nie wcześniej niż trzy tygodnie przed zajęciami. Prosimy jednak nie czekać z tym do ostatniej chwili, obowiązuje kolejność zgłoszeń i może się okazać, że na dany termin nie ma już wolnego sprzętu. Zamówienia sprzętu na zajęcia proszę przesyłać mailem na adres: aparatura@psych.uw.edu.pl
- dzień tygodnia w którym odbywają się zajęcia,
- numer sali w której odbywają się zajęcia,
- godzinę o której odbywają się zajęcia.
Jeżeli sprzęt w tym terminie będzie dostępny, należy jeszcze pamiętać o kilku ważnych sprawach:
- Prezentacja powinna być przyniesiona na dysku CD, lub pamięci USB Flash lub dysku USB.
- W wypadku gdy nie mają Państwo możliwości użycia tych nośników, można prezentację przesłać mailem (w załączniku) do Działu Aparatury. Należy to zrobić nie później niż dwa dni przed terminem prezentacji. W tytule maila powinny znaleźć się następujące informacje:
- Którego dnia odbywa się prezentacja
- W której sali odbywa się prezentacja
- O której godzinie rozpoczynają się zajęcia
Przykładowy tytuł: „21 XII, sala 421, 8.30” Prezentacje prosimy przesyłać na adres: aparatura@psych.uw.edu.pl (prosimy o zachowanie rozsądku w kwestii rozmiaru plików!)
- Jeżeli chcą Państwo skorzystać z jakichkolwiek niestandardowych materiałów (w tym np.: filmów, DVD, czy plików dźwiękowych), prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy: aparatura@psych.uw.edu.pl.
- Jeżeli posiadają Państwo własnego laptopa warto wcześniej sprawdzić, czy współpracuje on z projektorem (istnieją różne typy złącz obrazowych).
Wszystkie laptopy posiadają system Windows oraz zainstalowany Microsoft Office (razem z PowerPointem) i aplikację Adobe Reader. Z pakietu Open Office nie można korzystać. Przypominamy również, że obowiązuje zakaz instalowania oprogramowania na laptopach bez konsultacji.
Ze względu na ustalone przez władzę Wydziału Psychologii zalecenia dotyczące ograniczenia przebywania na wydziale, prowadzone są rezerwacje sal wykładowych.
Rezerwacji mogą dokonywać pracownicy naukowi, w tym doktoranci za pisemną zgodą promotora.
W celu rezerwacji sali prosimy o wcześniejszy kontakt drogą mailową, na adres:
rezerwacjesal@psych.uw.edu.pl lub
admin@psych.uw.edu.pl
W treści maila powinna zawierać się data, godzina, numer sali i cel rezerwacji sali.
Prosimy o podanie imion i nazwisk osób, które mają zostać upoważnione do odebrania klucza, do danej sali.
Do rezerwacji dostępne są poniższe sale:
*liczba miejsc dostępnych w związku z reżimem dotyczącym COVID-19
16 (sala nagrań)
liczba miejsc: 4 (2*)
54
liczba miejsc: 16 (15*)
101 (pracownia komputerowa)
liczba miejsc: 18 (9*)
128
412
liczba miejsc: 42 (15*)
W zakładce Sprzęt na zajęcia znajduje się spis wyposażenia danych sal.
Rezerwację sali można zaplanować także na kilka kolejnych terminów (tj. cotygodniowe wykłady online lub powtarzające się nagranie wykładu).
Zamawianie podpisu dla kierownika projektu:
W celu zamówienia podpisu elektronicznego należy wypełnić FORMULARZ.
Po przesłaniu formularza pracownik Sekcji IT skontaktuje się z Państwem w celu ustalenia dogodnego terminu podpisania dokumentów niezbędnych do aktywacji podpisu.
Instrukcje instalacji podpisów cyfrowych dla poszczególnych wystawców:
1. KIR Szafir
- Strona producenta zawierająca wszelkie instrukcje dotyczące podpisów i sprzętu do ich obsługi [LINK]
- Strona producenta z oprogramowaniem do obsługi podpisów [LINK]
2. Certum by Asseco
- Strona producenta z oprogramowaniem do obsługi podpisów ProCertum Card Manager i ProCertum SmartSign [LINK]
- Strona producenta ze sterownikami poszczególnych urządzeń do obsługi podpisów [LINK]
- Strona producenta zawierająca wszelkie instrukcje dotyczące podpisów i sprzętu do ich obsługi [LINK]
3. CenCert (PEM Heart)
Materiały szkoleniowe znajdują się TUTAJ
Odnośnik do materiałów znajduje się także w zakładce Dla pracowników